Bij burgemeesterbesluit van 19 november 2021 werd de politieverordening betreffende digitaal vergaderen door de bestuursorganen in de strijd tegen het Corona-virus (Covid-19) opgelegd.
Op heden is het Corona-virus onder controle. Bijgevolg is het aangewezen het burgemeesterbesluit van 19 november 2021 op te heffen. Hierdoor is het terug mogelijk voor alle bestuursorganen om terug fysiek te vergaderen.
Dit besluit moet door de gemeenteraad worden bekrachtigd op de eerstvolgende vergadering, op straffe van verval.
Artikel 1.
Het burgemeesterbesluit van 19 november 2021 betreffende politieverordening betreffende digitaal vergaderen door de bestuursorganen in de strijd tegen het Corona-virus (Covid-19) wordt opgeheven.
Artikel 2.
Dit besluit zal bekend gemaakt worden overeenkomstig de modaliteiten voorzien in het decreet over het lokaal bestuur en treedt vrijdag 10 maart 2022 in werking.
Artikel 3.
Deze politieverordening zal onverwijld worden voorgelegd aan de gemeenteraad die ze dient te bevestigen.
Artikel 4.
Overeenkomstig artikelen 14 en 19, 2e lid van de gecoördineerde wetten op de Raad van State kan tegen deze beslissing een beroep tot opschorting en nietigverklaring worden ingesteld bij de Raad van State, wegens overtreding van hetzij substantiële, hetzij op straffe van nietigheid voorgeschreven vormen, overschrijding of afwending van macht, binnen zestig dagen vanaf de kennisgeving of bekendmaking. Dit beroep kan worden ingesteld door middel van een aangetekend verzoekschrift dat is ondertekend door de partij of door een advocaat die is ingeschreven op de tabel van de Orde van Advocaten.