Vanaf de principiële beslissing tot fusie wijzen de gemeenteraden in onderling overleg 1 van de algemeen directeurs aan die optreedt als algemeen directeur-coördinator die de opdrachten uitvoert die hem worden toegewezen in het DLB. Als geen transitiemanager wordt aangewezen, begeleidt hij/zij eveneens de fusieoperatie op ambtelijk niveau. De algemeen directeur van de andere betrokken gemeente staat hem/haar daarin bij.
Vanaf de principiële beslissing tot fusie wijzen de gemeenteraden in onderling overleg 1 van de financieel directeurs of gewestelijke ontvangers aan die optreedt als financieel directeur-coördinator die de opdrachten uitvoert die hem worden toegewezen in het DLB. Als geen transitiemanager wordt aangewezen, begeleidt hij/zij eveneens de fusieoperatie op ambtelijk niveau voor de coördinatie van de financiële aspecten van de fusie. De financieel directeur van de andere betrokken gemeente staat hem/haar daarin bij.
De aanduiding van de algemeen directeur-coördinator of financieel directeur-coördinator heeft geen gevolgen voor de aanstelling van de algemeen en financieel directeur in de nieuwe gemeente.
De algemeen directeur en financieel directeur van de gemeente met het hoogste aantal inwoners worden de coördinatoren als de besturen zelf geen coördinatoren aanstellen op de datum dat ze het gezamenlijke voorstel tot fusie indienen.
Artikel 1.
Algemeen directeur van de gemeente Nazareth wordt aangeduid als de algemeen directeur-coördinator. De algemeen directeur van de gemeente De Pinte ondersteunt hem.
Artikel 2.
Financieel directeur van de gemeente De Pinte wordt aangeduid als financieel directeur-coördinator. De financieel directeur van de gemeente Nazareth ondersteunt haar.
Artikel 3.
Dit besluit wordt ter kennis gegeven aan de Vlaamse Regering, de gemeenteraad van Nazareth en kan pas uitwerking krijgen als de gemeenteraad van Nazareth een gelijkaardig besluit neemt.