Besluit
Artikel 1.
Bij het uitrijden van Polderbos richting Groenstraat dient het verkeer voorrang te verlenen aan de fietsers en het verkeer bij het oprijden van het plateau en op de rotonde. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- B1-verkeersbord met onderbord M10 in Polderbos, ter hoogte van Polderbos 2, in beide richtingen
- Een overlangse markering die een fietspad aanduidt in Polderbos, ter hoogte van Polderbos 2
- Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken in Polderbos, ter hoogte van Polderbos 2, in beide richtingen
- B1-verkeersbord met onderbord M10 in Polderbos, ter hoogte van de rotonde met de Groenstraat
- Een overlangse markering die een fietspad aanduidt in Polderbos, ter hoogte van de rotonde met de Groenstraat
- Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken in Polderbos, ter hoogte van de rotonde met de Groenstraat
Artikel 2.
Fietsers komende van de tunnel in de Groenstraat richting Polderbos hebben voorrang op het verkeer komende uit Aan de Bocht. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- Een overlangse markering die een fietspad aanduidt in de Groenstraat, ter hoogte van het kruispunt met Aan de Bocht
- Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken in Polderbos, richting Aan de Bocht
Artikel 3.
In Polderbos worden er enkele oversteekplaatsen voor voetgangers aangeduid aan de hand van een zebrapad. De zebrapaden worden aangelegd op de volgende locaties:
- In Polderbos, ter hoogte van Aan de Bocht
- In Polderbos, ter hoogte van Polderbos 2
- In Polderbos, ter hoogte van de toegang tot de Gemeentelijke Basisschool
- In Polderbos, ter hoogte van de toegang tot het Ontmoetingscentrum Polderbos
Artikel 4.
Fietsers komende van de Bommelstraat dienen Polderbos over te steken om het dubbelrichtingsfietspad te bereiken. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- Een fietsgeleidingsmarkering ter hoogte van Polderbos 34
- Een C11-verkeersbord (verboden fietsers) ter hoogte van Polderbos 34
Artikel 5.
Bij het uitrijden van Polderbos richting Bommelstraat dient het verkeer voorrang te verlenen aan het verkeer in de Bommelstraat. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- B1-verkeersbord ter hoogte van Polderbos 34, aan de kant van de Serviceflats
- Een dwarsstreep gevormd door witte driehoeken in Polderbos, ter hoogte van Polderbos 34, aan de kant van de Serviceflats
Artikel 6.
In Polderbos is er een aanliggend tweerichtingsfietspad en voetpad. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt een volgende signalisatie aangebracht:
- D9a ter hoogte van het zebrapad Polderbos 2, komende van Aan de Bocht
- D9a ter hoogte van Polderbos 32, aan de kant van de serviceflats, komende uit de Bommelstraat
Artikel 7.
In Polderbos geldt over de volledige afstand en aan beide kanten van de weg een stilstaan- en parkeerverbod. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- E3-verkeersbord met onderbord “GXa” ter hoogte van Polderbos 34, richting de Groenstraat
- E3-verkeersbord met onderbord “GXd” ter hoogte van parking OCP, richting de Groenstraat
- E3-verkeersbord met onderbord “GXb” ter hoogte van Polderbos 2, richting de Groenstraat
- E3-verkeersbord met onderbord “GXa” ter hoogte van Polderbos 2, richting de Bommelstraat
- E3-verkeersbord met onderbord “GXd” ter hoogte van parking OCP, richting de Bommelstraat
- E3-verkeersbord met onderbord “GXb” ter hoogte van Polderbos 30, richting de Bommelstraat
Artikel 8.
In Polderbos, op de parking achter Polderbos 2, worden er twee langse parkeerplaatsen gemarkeerd. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende markering aangebracht:
- een markering die parkeerplaatsen afbakent
Artikel 9.
Op beide parkings voor het OCP geldt éénrichtingsverkeer. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende markering aangebracht:
- F19-verkeersbord ter hoogte van de westelijke toegang tot de oostelijke parking voor het OCP
- F19-verkeersbord ter hoogte van de oostelijke toegang tot de westelijke parking voor het OCP
- C1-verkeersbord ter hoogte van de westelijke toegang tot de westelijke parking voor het OCP
- C1-verkeersbord ter hoogte van de oostelijke toegang tot de oostelijke parking voor het OCP
Artikel 10.
In Polderbos worden parkeerplaatsen voorbehouden voor het opladen van elektrische voertuigen. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- twee E9a-verkeersborden met onderbord dat aanduidt dat de parkeerplaatsen voorbehouden zijn voor het opladen van elektrische voertuigen ter hoogte van de eerste twee parkeerplaatsen bij het binnenrijden van de westelijke parking
Artikel 11.
Op de parking voor het OCP worden enkele parkeerplaatsen voorbehouden voor personen met een handicap. Om dit kenbaar te maken aan de weggebruiker wordt de volgende signalisatie aangebracht:
- E9a met onderbord "personen met een handicap" ter hoogte van de parkeerplaats naast de fietsenstalling op de oostelijke parking voor het OCP
- E9a met onderbord "personen met een handicap" ter hoogte van de parkeerplaats naast de fietsenstalling op de westelijke parking voor het OCP
Artikel 12.
In Polderbos wordt volgende markering aangebracht:
- markering die een verkeersgeleider aanduidt ter hoogte van de verkeersgeleider aan de Bommelstraat
- markering die een verdrijvingsvlak aanduidt ter hoogte van de Okay
- markering die parkeerplaatsen afbakenen op beide parkings voor het OCP
Artikel 13.
De maatregelen, opgesomd in voorgaande artikels, zullen ter kennis gebracht worden aan de weggebruikers door een aangepaste verkeerssignalisatie volgens het signalisatieplan in bijlage bij dit besluit. Onderhavig aanvullend verkeersreglement vervangt alle voorgaande aanvullende reglementen met betrekking tot Polderbos.
Artikel 14.
Dit aanvullend reglement wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement MOW.