De wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen bepaalt dat het schoolbestuur voor zijn personeel een arbeidsreglement moet opmaken met daarin een aantal verplichte vermeldingen.
Het arbeidsreglement stelt de algemene arbeidsvoorwaarden vast. Alle personen die onder gezag arbeid verrichten in het gemeentelijk onderwijs, moeten worden geïnformeerd over de voorwaarden die op hen van toepassing zijn.
Een actualisatie van het arbeidsreglement is aangewezen.
Artikel 1.
Het arbeidsreglement voor het personeel van de gemeentelijke basisschool De Pinte, met uitzondering van het gemeentelijk schoonmaak- en technisch personeel, zoals bijgevoegd in de bijlage, wordt vastgesteld.
Artikel 2.
Het arbeidsreglement gaat in vanaf 2 september 2024.
Artikel 3.
Het arbeidsreglement zoals goedgekeurd in de gemeenteraad van 28 augustus 2024 wordt opgeheven met ingang vanaf 2 september 2024.
Artikel 4.
Een afschrift van dit besluit en bijhorende reglement wordt ter kennisgeving bezorgd aan het personeel van de gemeentelijke basisschool De Pinte, met uitzondering van het gemeentelijk schoonmaak- en technisch personeel.
Artikel 5.
Een afschrift van dit besluit wordt ter kennisgeving bezorgd aan de Inspectie van de sociale wetten.