Het is noodzakelijk om het arbeidsreglement van de gemeente De Pinte en gemeente Nazareth op elkaar af te stemmen in het kader van de fusie.
Daarnaast werd het arbeidsreglement up-to-date gebracht conform de gewijzigde regelgeving in verband met de psychosociale risico's op het werk, de re-integratie van arbeidsongeschikte werknemer, de klokkenluidersregeling en de regeling rond arbeidsongeschiktheid.
Er wordt bepaald wanneer het loon moet uitbetaald worden en dat de dienstreizen zo veel als mogelijk via het openbaar vervoer of de dienstwagen moeten gebeuren.
De uurregeling voor de administratieve medewerkers, de technische uitvoeringsdienst, de poetsdienst en de zaalwachters werden aangepast en de modaliteiten werden vastgelegd.
De bepalingen rond telewerk worden eveneens vastgelegd, er mag maximaal 40% telewerk verricht worden (bij een voltijdse aanstelling) en altijd in overleg met de leidinggevende.
Ten slotte werden bepaalde gegevens aangepast (vertrouwenspersoon, medewerkers EHBO,...).
De bepalingen van het arbeidsreglement van de gemeente Nazareth en de gemeente De Pinte moeten op elkaar afgestemd worden. De wettelijke bepalingen moeten opgenomen worden.
Artikel 1.
Het arbeidsreglement voor het gemeente- en OCMW-personeel (art.186 §1 en §2, 1° en 2° DLB) wordt vastgesteld.
Artikel 2.
Het arbeidsreglement wordt aan ieder personeelslid bezorgd en toegelicht en naar de Algemene directie toezicht op de Sociale inspectie gestuurd.
Artikel 3.
Dit arbeidsreglement gaat in vanaf 1 januari 2025.