Het arbeidsreglement voor het gemeente- en OCMW personeel is aan een actualisatie toe.
Volgende zaken werden gewijzigd:
Daarnaast werden in de bijlagen gegevens in verband met de arbeidsarts, de preventieadviseur voor psychosociale aspecten , hulpverleners voor de EHBO , samenstelling van de syndicale afvaardiging en de verzekeraar voor hospitalisatieverzekering aangepast.
De feestdag van 15 november is niet meer ingeburgerd. Het is aangewezen deze te vervangen door een andere dag. Vele diensten sluiten op 2 januari. De bepaling dat er een ziektebriefje moet worden afgegeven bij één dag ziekte werd afgeschaft op basis van hogere wetgeving.
In de bijlage van de fietsleasing is het aangewezen de bepaling te schrappen dat personeelsleden die in de inloopperiode zitten niet deel mogen nemen. Het is belangrijk de fietsleasing aan te moedigen.
Artikel 1.
Het arbeidsreglement voor het gemeente- en OCMW-personeel (art.186 §1 en §2 , 1° , 2° en 3° DLB) wordt vastgesteld.
Artikel 2.
Het arbeidsreglement wordt aan ieder personeelslid bezorgd en toegelicht en naar de Algemene directie toezicht op de Sociale inspectie gestuurd.
Artikel 3.
Dit arbeidsreglement gaat in vanaf 22 december 2023.